آخرین مطالب
  پرداخت حق بیمه رانندگان تا سقف ۳ ماه مشمول جریمه دیرکرد نمی‌شود
  سازمان های مردم نهاد نقش موثری را در تمامی امور کشور دارند
  دیدار دکتر عزیزی به همراه مسئولین شهرستانی با اهالی خونگرم روستاهای بخش قوشخانه
  بین_الحرمین؛ پیام دکتر عزیزی برای فرماندار و شهردار محترم شیروان جهت ادامه پروژه های رودخانه چایلق و زیباسازی ورودی غربی شیروان و قول تامین اعتبار برای آنها
  بین_الحرمین؛ پیام دکتر عزیزی برای فرماندار و شهردار محترم شیروان جهت ادامه پروژه های رودخانه چایلق و زیباسازی ورودی غربی شیروان و قول تامین اعتبار برای آنها
  پیام تبریک دکتر عزیزی به مناسبت سال نو از نجف اشرف به تمام همشهریان عزیز
  بازدید هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران از مقر سازمان ملل در وین
  عزیزی با اشاره به دیدار با معاون بازار کار وزارت بهداشت اتریش: دلایل موفقیت سازمان تأمین اجتماعی اتریش چیست؟/ تشریح وضعیت بازنشستگان اتریشی
  در سفر هیات اعزامی کمیسیون اجتماعی مجلس به اتریش مطرح شد: تمایل دو کشور برای گسترش و تحکیم روابط/ بررسی راهکارهای اشتغال زایی و رفع بیکاری
  بازدید هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران از کتابخانه ملى اسلواکی
  بازدید هیأت پارلمانی ایران از بیمارستان AKH، بزرگترین بیمارستان کشور اتریش
  جلسه هیأت پارلمانی ایران و معاونین وزارت کار، تامین اجتماعی و خانواده کشور اسلواکی
  در نخستین روز سفر هیأت پارلمانی به اسلواکی: بررسی نحوه ارتقای سطح رفاه اجتماعی در دیدار رؤسای کمیسیون‌های اجتماعی ایران و اسلواکی
  نشست دوجانبه هیات اعزامی از کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ایران با خانم باشیستوا رئیس کمیسیون اجتماعى مجلس اسلواکى
  پیگیری دکتر عزیزی جهت احداث #بیمارستان برای شهرستان راز و جرگلان
- اندازه متن: + -  کد خبر: 972صفحه نخست » اخبارچهارشنبه، 19 اسفند 1394 - 01:33
افزایش جریمه‌ها به تنهایی جواب نمی‌دهد
شکی نیست که افزایش جریمه‌های رانندگی می‌تواند تا حدودی از حجم تخلفات رانندگی و آمار تصادفات بکاهد، اما واقعیت این است که افزایش جریمه‌ها، تنها اهرم بازدارنده نیست و به تنهایی جواب نمی‌دهد. گرچه دولت با هدف جلوگیری از تخلفات رانندگی، دوباره بحث افزایش جریمه‌ها را پیش کشیده است، اما باید توجه داشت که افزایش جریمه‌های رانندگی، شرط لازم و کافی برای جلوگیری از تخلفات رانندگی نیست، بلکه باید در کنار افزایش جریمه‌ها، به بسیاری از مسائل دیگر نیز توجه شود.
  

به‌طور مثال، باید روی فرهنگ عمومی جامعه کار شود و فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی گسترده‌ای صورت گیرد تا مردم به‌طور خودجوش به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند و از تخلفات رانندگی دوری کنند.

هم‌اکنون در کشور ما چنین نگاه خودجوشی برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی وجود ندارد و شاهد هستیم که بسیاری از موتورسواران و راننده‌ها، مرتکب تخلف می‌شوند و به قوانین احترام نمی‌گذارند. واقعا برای کشور ما جالب نیست که خارجی‌ها با دید بسیار بدی به رانندگی در ایران نگاه کنند. مثلا همین اواخر در دیداری که با وزیر کشور روسیه داشتیم، این مقام مسئول از شیوه رانندگی ایرانی‌ها ابراز شگفتی می‌کرد و می‌گفت که ایرانی‌ها خیلی ناجور رانندگی می‌کنند، طوری که ما گاهی در خودرو که نشسته‌ایم، چشم‌هایمان را می‌بندیم تا صحنه‌های ناگوار رانندگی در ایران را نبینیم.

در چنین شرایطی واضح است که باید فرهنگ‌سازی بیشتری صورت گیرد تا هم راننده‌های ما به قوانین راهنمایی و رانندگی، بیشتر احترام بگذرانند و هم آبروی ایران در مجامع جهانی، خدشه‌دار نشود.

برای رسیدن به چنین هدفی، تاثیر آموزش و فرهنگ‌سازی، بسیار بیشتر از تاثیر افزایش جریمه‌هاست و این نکته‌ای است که باید دولتمردان به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

اگر الان شاهد هستیم که بستن کمربند ایمنی در فرهنگ رانندگی ایران، نهادینه شده است، این اتفاق به‌دلیل آموزش و فرهنگ‌سازی مداوم به‌دست آمده است و برای رعایت سایر قوانین رانندگی نیز باید این حجم از فرهنگ‌سازی‌ها انجام شود. برای تحقق این امر، لازم است که آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه راهنمایی و رانندگی در سنین پایه، جدی‌تر گرفته شود تا احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی در کشور ما نهادینه شود.

دکتر عبدالرضا عزیزی

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
پربیننده‌ترین مطالب
 
 
 
خانه | درباره ما | تماس با ما | آرشیو | پیوندها
صفحه اول | اخبار | مجلس شورای اسلامی | شهر شیروان | یادداشت و مقالات | فیلم و صوت | تصاویر | زندگی‌نامه | تماس با ما
::  جست‌وجوی پیشرفته ::   ::  RSS ::  نسخه تلفن همراه ::  نسخه تلکس ::  
© دکتر عبدالرضا عزیزی
info@dr-azizi.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار