آخرین مطالب
  تصویبنامه هیأت وزیران در خصوص طرح احداث راه آهن گرگان - بجنورد و راه آهن #شیروان - مشهد ابلاغ شد.۲۵/۰۹/۹۷
  تصویبنامه هیأت وزیران در خصوص طرح احداث راه آهن گرگان - بجنورد و راه آهن #شیروان - مشهد ابلاغ شد.۲۵/۰۹/۹۷
  
  💠 پیگیری برگزاری مناقصه محدود ساخت راه آهن شیروان به بجنورد در آسمان ایران به برزیل توسط دکترعزیزی 🗓۲۱مهر۹۷
  ‍ 💠تهران ؛ کانون بازنشستگان تامین اجتماعی کشور؛ 🗓۱۸مهر۹۷
  جلسه دکتر عزیزی و دکتر نعمت الهی معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش�"۱۸مهر۹۷
  جلسه با مهندس امینی معاونت مدیریت برنامه و توسعه منابع وزیر راه و شهرساز ۱۸مهر۹۷
  پرداخت حق بیمه رانندگان تا سقف ۳ ماه مشمول جریمه دیرکرد نمی‌شود
  دیدار دکتر عزیزی به همراه مسئولین شهرستانی با اهالی خونگرم روستاهای بخش قوشخانه
  بین_الحرمین؛ پیام دکتر عزیزی برای فرماندار و شهردار محترم شیروان جهت ادامه پروژه های رودخانه چایلق و زیباسازی ورودی غربی شیروان و قول تامین اعتبار برای آنها
  در سفر هیات اعزامی کمیسیون اجتماعی مجلس به اتریش مطرح شد: تمایل دو کشور برای گسترش و تحکیم روابط/ بررسی راهکارهای اشتغال زایی و رفع بیکاری
  پیگیری دکتر عزیزی جهت احداث #بیمارستان برای شهرستان راز و جرگلان
  رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: وضعیت اشتغال معلولان رضایت بخش نیست
  کلنگ زنی پروژه های آبرسانی روستاهای محمد علیخان-امان آباد و بی بهره توسط دکتر عزیزی
  اقتدار و مدیریت نیروی انتظامی در عین مظلومیت قابل تقدیر و تحسین است
- اندازه متن: + -  کد خبر: 972صفحه نخست » اخبارچهارشنبه، 19 اسفند 1394 - 01:33
افزایش جریمه‌ها به تنهایی جواب نمی‌دهد
شکی نیست که افزایش جریمه‌های رانندگی می‌تواند تا حدودی از حجم تخلفات رانندگی و آمار تصادفات بکاهد، اما واقعیت این است که افزایش جریمه‌ها، تنها اهرم بازدارنده نیست و به تنهایی جواب نمی‌دهد. گرچه دولت با هدف جلوگیری از تخلفات رانندگی، دوباره بحث افزایش جریمه‌ها را پیش کشیده است، اما باید توجه داشت که افزایش جریمه‌های رانندگی، شرط لازم و کافی برای جلوگیری از تخلفات رانندگی نیست، بلکه باید در کنار افزایش جریمه‌ها، به بسیاری از مسائل دیگر نیز توجه شود.
  

به‌طور مثال، باید روی فرهنگ عمومی جامعه کار شود و فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی گسترده‌ای صورت گیرد تا مردم به‌طور خودجوش به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند و از تخلفات رانندگی دوری کنند.

هم‌اکنون در کشور ما چنین نگاه خودجوشی برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی وجود ندارد و شاهد هستیم که بسیاری از موتورسواران و راننده‌ها، مرتکب تخلف می‌شوند و به قوانین احترام نمی‌گذارند. واقعا برای کشور ما جالب نیست که خارجی‌ها با دید بسیار بدی به رانندگی در ایران نگاه کنند. مثلا همین اواخر در دیداری که با وزیر کشور روسیه داشتیم، این مقام مسئول از شیوه رانندگی ایرانی‌ها ابراز شگفتی می‌کرد و می‌گفت که ایرانی‌ها خیلی ناجور رانندگی می‌کنند، طوری که ما گاهی در خودرو که نشسته‌ایم، چشم‌هایمان را می‌بندیم تا صحنه‌های ناگوار رانندگی در ایران را نبینیم.

در چنین شرایطی واضح است که باید فرهنگ‌سازی بیشتری صورت گیرد تا هم راننده‌های ما به قوانین راهنمایی و رانندگی، بیشتر احترام بگذرانند و هم آبروی ایران در مجامع جهانی، خدشه‌دار نشود.

برای رسیدن به چنین هدفی، تاثیر آموزش و فرهنگ‌سازی، بسیار بیشتر از تاثیر افزایش جریمه‌هاست و این نکته‌ای است که باید دولتمردان به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

اگر الان شاهد هستیم که بستن کمربند ایمنی در فرهنگ رانندگی ایران، نهادینه شده است، این اتفاق به‌دلیل آموزش و فرهنگ‌سازی مداوم به‌دست آمده است و برای رعایت سایر قوانین رانندگی نیز باید این حجم از فرهنگ‌سازی‌ها انجام شود. برای تحقق این امر، لازم است که آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه راهنمایی و رانندگی در سنین پایه، جدی‌تر گرفته شود تا احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی در کشور ما نهادینه شود.

دکتر عبدالرضا عزیزی

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
پربیننده‌ترین مطالب
 
 
 
خانه | درباره ما | تماس با ما | آرشیو | پیوندها
صفحه اول | اخبار | مجلس شورای اسلامی | شهر شیروان | یادداشت و مقالات | فیلم و صوت | تصاویر | زندگی‌نامه | تماس با ما
::  جست‌وجوی پیشرفته ::   ::  RSS ::  نسخه تلفن همراه ::  نسخه تلکس ::  
© دکتر عبدالرضا عزیزی
info@dr-azizi.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار